Nederland keek maandenlang uit naar de finale van het Eurovisie Songfestival met Joost Klein als vertegenwoordiger. Helaas kreeg de Friese artiest door een diskwalificatie nooit de kans om op dat podium te schitteren. Wat begon als een grote teleurstelling, blijkt nu een springplank naar internationale roem te zijn voor Joost.
Van teleurstelling naar triomf
Sinds het nieuws van de diskwalificatie heeft Joost Klein een ongekende stijging in populariteit gezien. Zijn Instagram-pagina trok bijna een miljoen extra volgers aan, en op TikTok zijn er maar liefst 102.000 video’s gemaakt met zijn hit “Europapa”. Ook de traditionele hitlijsten laten een overweldigend succes zien: deze week bereikte “Europapa” de nummer één positie in de Single Top 100.
Meer streams dan de winnaar
De cijfers op Spotify zijn eveneens indrukwekkend. Joost’s songfestivalhit “Europapa” heeft daar een half miljoen meer streams verzameld dan de winnende inzending uit Zwitserland van Nemo.
- Europapa (Nederland): 3,053,850 streams
- The Code (Zwitserland): 2,537,821 streams
- Mon amour (Frankrijk): 1,586,623 streams
- Rim Tim Tagi Dim (Kroatië): 1,449,117 streams
- Teresa & Maria (Oekraïne): 1,070,497 streams
- La noia (Italië): 982,885 streams
- Doomsday Blue (Ierland): 788,569 streams
- Unforgettable (Zweden): 761,227 streams
“Europapa” werd uitgebracht op 29 februari en veroverde direct de eerste plaats in de Top 40 in zowel Nederland als België. Gabber Gerben begrijpt dit succes volledig.
👉🏻 Lees verder op de volgende pagina!