• Contact Ons
  • Intellectueel Eigendom
  • Over ons
  • Privacy & Cookies Beleid
  • Trending Vandaag
  • Trendy Vandaag
Trendy Vandaag
  • Actueel
  • Showbizz
  • Opmerkelijk
  • Opinie
  • Tips
  • Auto
  • Dieren
  • Weer
  • Raadsels
  • Meer
    • Werk & Geld
    • Ouderschap
    • Gezondheid
    • Nostalgie
    • Besparen
    • Relaties
    • Wonen
    • Reizen
    • Tech
No Result
View All Result
  • Actueel
  • Showbizz
  • Opmerkelijk
  • Opinie
  • Tips
  • Auto
  • Dieren
  • Weer
  • Raadsels
  • Meer
    • Werk & Geld
    • Ouderschap
    • Gezondheid
    • Nostalgie
    • Besparen
    • Relaties
    • Wonen
    • Reizen
    • Tech
No Result
View All Result
Trendy Vandaag
No Result
View All Result
Home Nieuws

Booking.com misleidt klanten nog steeds met nepkortingen en verborgen kosten

Joost Bakker door Joost Bakker
12 maanden geleden
in Nieuws

Booking.com blijft consumenten misleiden met valse kortingen en onvolledige prijsinformatie. Volgens de Consumentenbond gebruikt de boekingssite nepkortingen, toont het onvolledige prijzen, en zet het consumenten onder druk door te suggereren dat er minder kamers beschikbaar zijn dan er daadwerkelijk zijn. Dit probleem is niet alleen beperkt tot Booking.com, maar komt ook voor bij Agoda.com, een andere site die deel uitmaakt van de Booking Holdings groep.

Onvolledige prijzen en nepkortingen

De Consumentenbond heeft ontdekt dat Booking.com nog steeds prijzen vermeldt zonder belastingen en servicekosten, wat in strijd is met de regels. Bovendien maken ze gebruik van valse kortingen om klanten te lokken. Dit is al sinds 2020 een probleem, toen Booking.com werd gewaarschuwd door de Europese Commissie en de Autoriteit Consument & Markt (ACM) om deze praktijken te stopp

Schaarste tactieken

Een andere misleidende praktijk is het creëren van een kunstmatige schaarste. Booking.com meldt vaak dat er nog maar enkele kamers beschikbaar zijn, terwijl er in werkelijkheid veel meer kamers te boeken zijn. Dit gebeurt ook op Agoda.com. Bijvoorbeeld, wanneer de site waarschuwt dat er slechts een paar kamers over zijn voor een tweepersoonsboeking, blijkt er bij een poging om voor tien personen te boeken ineens veel meer beschikbaarheid te zijn.

Gratis annuleren is niet altijd gratis

Agoda.com hanteert ook misleidende informatie over annuleringsvoorwaarden. Hoewel ze adverteren met “gratis annuleren”, blijkt dit in werkelijkheid soms niet het geval te zijn, wat voor consumenten erg verwarrend kan zijn.

👉🏻 Lees verder op de volgende pagina!

VORIGE PAGINAVOLGENDE PAGINA

Joost Bakker

Joost Bakker

Joost is een gepassioneerde blogger die verhalen en nieuwsartikelen uit diverse hoeken van de wereld verkent. Met een scherp oog voor detail en een nieuwsgierige geest, duikt hij diep in de verhalen van anderen en biedt hij zijn lezers een frisse kijk op het laatste nieuws en interessante gebeurtenissen.

  • Over ons
  • Contact Ons
  • Intellectueel Eigendom
  • Privacy & Cookies Beleid

Copyright © TrendyVandaag.nl

No Result
View All Result
  • Actueel
  • Showbizz
  • Opmerkelijk
  • Opinie
  • Tips
  • Auto
  • Dieren
  • Weer
  • Raadsels
  • Meer
    • Werk & Geld
    • Ouderschap
    • Gezondheid
    • Nostalgie
    • Besparen
    • Relaties
    • Wonen
    • Reizen
    • Tech

Copyright © TrendyVandaag.nl